måndag, september 20, 2010

Hat hat hat

Jag blir så trött på allt hat. På alla människor som på FB riktigt gottar ner sig i hat och ber eventuella vänner som röstat på SD att ta bort dem från sin vänlista. Jag blir så trött på allt hat. Hat föder bara hat och inget annat. Jag måste säga att det är otroligt sorgligt att nästan 6 procent av sveriges befolkning röstat på SD. Riktigt sorgligt. Jag tror att det är en måttstock på att något står riktigt fel till i Sverige idag. Det måste betyda att nuvarande och kanske tidigare regering har misslyckats med något i samhället. Misslyckats med att se till alla människor. Jag har svårt att tro att det är lyckliga människor som röstar på SD. Jag tror att de upplever ett utanförskap och ger fel personer skulden för det. Men jag tror inte att någon av dem känner sig ett dugg bättre eller mer värd så länge politiker vägrar ta i dem med tång och deras vänner inte vill vara vänner med dem för att de röstat på fel parti. Det känns som fel väg att gå, fel sätt att lösa det riktiga problemet på. Problem med utanförskap och missnöje löser man inte genom hat och förakt, det föder bara ett större utanförskap, utan genom att ta reda på vad som är det egentliga problemet. Jag ger inte en spottstyver för SD:s politiker eller deras politik, däremot tycker jag inte att 5.7 procent av sveriges röstande befolkning förtjänar att bli hatade av resten, då är vi inte ett dugg bättre än vad de är.

2 kommentarer:

  1. Du är så klok och insiktsfull att jag bara blir glad!! Tack å hejja!!

    SvaraRadera
  2. Från Åsa - glömde avsändare, ju.

    SvaraRadera