torsdag, september 16, 2010

Sugar in the morning, sugar in the evening...

SOCKER. Vilket jävla gift alltså. Jag ångrar så (om man nu kan ångra vad någon annan gjort) att Kärleken vann de där jävla kilona med choklad på Liseberg. Min karaktär har ju varit på tok för svag för att klara av att ha så mycket socker hemma och jag som hade varit så duktig och stått emot sockersuget så länge att jag till slut kunde gå förbi godishyllorna på affären utan att ens tänka på det. Skit också, jag kan ju inte skylla på Kärleken såklart, men jag kan skylla på den JÄTTESTORA jävulen som jag har på min vänsteraxel. Den är så stor och så snäll mot mig. Den tycker att jag förtjänar precis allt som jag vill ha. Godis eller cigaretter i plugg- eller semestertider. You name it - Jävulen säger att jag får. Inte bara får, den uppmuntrar mig att äta så mycket godis som jag vill. Jag som är så himla duktig och joggar lite nu och sitter hemma och läser läxor. Jag förtjänar lite godis. Den pyttelilla ängeln på andra axeln har inte mycket att sätta emot, men jag misstänker att det faktiskt inte är en ängel utan en jävul där också. Det är inte lätt. Inte lätt alls. Jag är lite besviken på mig själv och måste hitta ett lämpligt datum för nystart. På måndag låter bra. Nu är det ju snart helg och då kan man ju passa på att moffa i sig lite extra mycket godsaker, så att jag står mig ända till jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar