onsdag, september 22, 2010

Funderingar en onsdagmorgon

Det är mycket politik i luften nu. Det är skitbra tycker jag att en fråga engagerar så många. Jag blev varm i hjärtat när jag förstod hur många det var som visade sitt missnöje genom olika demonstrationer i måndags. Men alla tycker så olika, därför var det skönt när Mamma ringde i morse och vi fick vädra våra nästan exakt likadana åsikter. Skönt att få lite medhåll.

Jag är förkyld och hängig men har ingen feber alls. Jag hoppas orka ge mig ut på en joggingtur i dag. Vill inte bryta min fina svit hittils. Jag funderar på hur fågånger man får ha joggat innan man köper ett sprillans nytt joggingställ, med tights och vindjacka. Jag hoppas lite att det räcker med en fem till sex joggingturer. Man får ju belöna sig själv lite också. Men tänk om mina jävla hälar inte tänker hålla den här gången heller? Det är jobbigt. Jag vill konsumera lite. Högst upp på önskelistan står ändå en ny jacka. Inte vilken jacka som helst, på inköpslistan står det en-Göteborgs-jävla-väder-jacka. Ni vet en varm, vindtät och regntät jacka eller kanske helst en rock med en stor varm luva som gör att man inte fryser även om det blåser loch regnar nerifrån upp i näsan på en.

Nu ska jag dra till skolan. Det är inte drömmen när föreläsningen är lagd mellan 11 och 14 och man snällt får äta sin lunch redan nu. Hepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar