onsdag, september 01, 2010

Rapport från verkligheten

Man kan planera och fantisera hur mycket som helst, om både Lisebergsbesök och nystarter kring terminsstart. Jag har romantiserat min skolstart så in i bänken. Tisdagar som är schemafria ska dagtid ägnas på Kurs-och tidningsbiblioteket med flitets lampa lysande. Men man ska aldrig glömma bort att verkligeheten kan sätta stopp och att höst- och vinterförkylningarna kan komma redan i augusti. Det klassiska att man först snorar, sedan hostar, sedan får ont i halsen och sedan snorar man igen.

Den första tisdagen var igår och då var jag hemma med en sjuk familj. Vi trodde barnen började bli bättre igår och ringde till deras respektive förskolor och skolor och lät meddela att idag skulle de minsann vara tillbaka och förhoppningsvis skulle min och Kärlekens frånvaro från skolan bli minimal. Men icke då, Gosegrisen avslutade gårdagen med 38.5 i feber och Gulleplutt som vi trodde var "good to go" tempade 37.8 i morse, vilket kanske är lite väl högt för att få gå en heldag på dagis. Helt plötsligt ser min prognos för skolnärvaro och tid för studier den här veckan mycket bleka ut. Kärleken är hemma han också, men jag är lite angelägen om att han ska tillbaks till skolan fort eftersom hans obligatoriska moment är så mycket bökigare att ta igen än vad mina är. Jag behöver ju bara skriva en sida eller två om något intresasnt antar jag. '

Så nu hoppas jag att jag orkar ladda om när vi blivit friska igen och inte låter mig nedslås av att jag redan halkat efter och har en hel del att ta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar