tisdag, september 28, 2010

Gilla jogging!

Nu har jag joggar åtta gånger de senste veckorna. Mitt mål är tre gånger i veckan och att ta det så lugnt att kroppen håller och att jag orkar springa hela varvet runt. Det känns bra under tiden och efteråt. Det är skönt att känna att jag orkar och att få vara alldeles i fred med mina egna tankar eller bara tömma huvudet i ca 25 minuter. Jag hoppas verkligen att kroppen håller för det känns som om jag hittat den bästa träningen för mig. Äntligen. Det är bara att sticka iväg när som helst när det passar mig och resten av familjen, inga fasta tider att anpassa sig efter. Nästa månad ska jag få nya löparskor och kanske ett träningsställ. Hoppas att det kommer att användas i massvis med mil. Hoppas att min, tydligen ganska bräckliga, kropp håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar