fredag, september 24, 2010

Lite stressigt

I dag har jag ett litteraturseminarie och på måndag har jag ytterligare ett. Jag har bara hunnit läsa till dagens, till måndagens ligger jag alltså två böcker back. Inte så skönt. Till råga på det så har Kärleken tenta på måndag så mina studier hamnade lite på andra plats i helgens planering. Jag har dock en plan. Jag ska skumma igenom dem på kvällstid och om jag tänker efter riktigt noga så kan jag med god vilja få för mig att läraren sa att man inte måste ha läst böckerna från pärm till pärm utan att litteraturseminariet var till för att hjälpa oss förstå litteraturen. Jo, så sa hon nog, tror jag ganska säkert.

Men det är ju inte bara studierna som stressar. Jag behöver ju shoppa också. Regnkläder, skor och jackor till nästan hela familjen. Det är bråttom eller kanske inte. Jag kan ju vänta till måndag eftermiddag. Men inte vänta med att köpa vin och ost för det behöver vi ikväll. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar