måndag, november 09, 2009

Min bilring och jag eller träning nr 31

I går kväll ställde jag mig på vågen för första gången på länge. Det var en mycket obehaglig upplevelse. Det visade sig att sedan jag släppte lite på disciplinen i samband med hemtentan, mycket godis och lite träning, har jag tillägnat mig 3 nya kilo. Tackar så mycket, inte. Någonstans har jag ju ändå kännt på mig att det skulle sluta så, men jag har glatt men med en gnutta dåligt samvete snaskat på. No more. Idag blev det hårdaste träningspasset hittils och jag avslutade till och med, med mammas hardcore maggympa efteråt. Så antagligen har jag förbränt mer kalorier än vad bara cyklingen gjorde. Efter träningen gick jag och köpte grahamsmjöl och jäst så att jag kan baka ett nyttigare och smalare bröd än de supergoda grötbullar som kärleken gör. De är så goda så att jag överdoserar både macka och smör varje morgon, antagligen är det de som bär skulden till den större delen av viktökningen. Men mitt lantbröd är inte så dumt det heller. Eftersom det verkar som om det blir solsemester två veckor i sommar, får jag väl ha det som mål och börja jobba redan nu inför beach 2010.

tid: 65 min
km: 30.56
kcal: 717!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar