måndag, november 16, 2009

En stolt och rik mor

Om mina föräldrar av någon händelse skulle råka vara närvarande när båda mina barn är så där fantastiskt bedårande samtidigt, kan de ställa mig frågan: Känner du dig rik nu?

Idag har det varit en sådan där lyckodag, när allt med familjen har känts fantastiskt. Barnen har varit glada och kärleken snygg... Och jag har känt mig rik.

Morgonen började fint med att Gosegrisen står och funderar på hur tomten åker egentligen. Han konstaterar allvarligt att renar faktiskt inte kan flyga, men tomten kanske rider hit på dem. Jag hade mycket svårt att hålla mig för skratt när jag lyssnade på hans funderingar. (Man får absolut inte skratta åt honom, han blir mycket sårad och förlägen)

Jag köpte tvn och radions julkalender till barnen idag (med pengar från flyttkuvertet...) Gosegrisen konstaterar att han har 2 x 24 luckor att öppna och vi frågar hur många det blir tillsammans, ganska snabbt slänger han ur sig 48! Vi höll på att tappa hakan, både kärleken och jag. Min son är antagligen ett matematiskt geni. Såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar