lördag, november 28, 2009

Hänt i veckan

- Glömde berätta att avdelningen barnen börjar på är med i ett genus-projekt = en mycket nöjd mamma Lisa

- Jag har klarat av det första litteraturseminariet i den här kursen.

- Under ovan nämna seminarium "råkade" jag skälla ut Fina F för att hon påstod att hon inte var feminist. Hon råkade visst trycka på en mycket känslig knapp hos mig. Läraren såg lite chockad ut när jag kraftigt höjde min röst. Och de 9 övriga deltagarna också...

- Jag har vaccinerat mig mot svinet.

- Jag var mycket rädd när det blev min tur.

- Sköterskorna var väldigt snälla och höll mig i handen och sa snälla tröstande saker.

- Jag fick sitta kvar lite extra efteråt så att jag inte skulle gå därifrån och svimma.

- Jag svimmade inte, men det började snurra i huvudet efter några minuter. Den söta sköterskan sa att det berodde på blodtrycksfall som man kan få när adrenalinet slutar pumpa på.

- Sen gick jag vidare till nästa öppna mottagning och tog ett cellprov. Det var ovanligt trevligt. Har nog aldrig känt mig så avslappnad i en stol av den modellen.

- Vi har köpt gin och tonic och jag har insett att en GT på helgen borde vara en mänsklig rättighet

- Vi håller på att packa ner hela lägenheten, kartongerna håller på att ta slut, änså märks det inte att hälften är nerpackat. Vi har alldeles för mycket saker.

- Långa Bror gav mig en gratis middag på Jensens Böfhus. När jag väl skulle beställa visade det sig att presentkortet var för gammalt. Jag fick välja den billigaste rätten på menyn, men det var också god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar