måndag, november 09, 2009

Dåligt studieklimat eller studiedisciplin?

I torsdags for jag till biblioteket tidigt på morgonen för att vara riktigt effektiv innan föreläsningen började vid 13 tiden. Efter en halvtimmes pligg fick jag för mig att "bara" kolla mailen. Där var ett mail från kära far med ett förslag på gemensam familjesemester till Tunisien i juni. Det blev fullkomligt omöjligt att sudera vidare, jag var ju tvungen att surfa på hotellförslag, spana in andra länder, sms:a med mina syskon, starta en mail-konversation med hela familjen osv. Klockan blev ett och inget plugg var gjort.

I morse for jag till biblioteket för att ägna en "ledig" dag till studier, vi har otroligt mycket litteratur i den här kursen. Efter några timmar sms:ar kärleken: ring mig! Han berättar att båda barnen har fått daigsplats på samma avdelning på förskolan närmast vår nya lägenhet från och med 1 december. Det betyder att vi inte kommer behöva pendal alls med Gosegrisen, förutom de fyra första dagarna innan vi hunnit flytta. Det här betyder att studieron var helt bortblåst och nu måste jag självklart, klura, grunna undra över vår framtid och surfa på förskolan på internet osv.

Nu får det räcka med stora nyheter, nu behöver jag faktiskt junna fokusera på skolan ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar