torsdag, juni 17, 2010

En stolt mor

För sex år sedan idag, fick jag en son, jag blev mamma Lisa. Förvisso träffade jag inte min son förrän dagen efter han kom ut, men det gör ingenting längre. Det känns som om det är väldigt länge sedan. Min 6-åring är en fantastisk klok, känslosam och rolig pojke. Han är bäst. Och sedan vi flyttade hit har han fullkomligt blommat ut, så att inte bara jag och de närmsta familjen får se honom utan även andra får möjlighet att förstå hur fantastisk han är. Får också ta del av hans filosofiska funderingar och hans riktiga jag. Han njuter fullt ut av att kunna prata och uttrycka sig fritt med alla människor. På gården pratar han med alla barn och nuförtiden springer han och knackar på själv hos kompisarna och frågar om de vill komma ut och leka. Det har han aldrig gjort förr, ens om jag varit med som säkerhet. Han är min Gosegris i full blom och bara därför är jag en mycket lyckligare mamma. Grattis min älskade Gris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar