måndag, juni 07, 2010

Att bryta en tradition

Varje gång (alltså 2 ggr tidigare) som Lisas Stora familj har rest på familjesemetser har det varit tradition för varje hushåll att köpa ett stycke minibar-paket från taxfree. Det brukar inte vara jättegott att dricka ljummen Gammeldansk eller päroncognac. Så i år bryter jag normen och har beställt en liter passõa istället. Jag fick panik vid tanken på ljumma lite äckliga drinkar och tänkte att kall apelsinjuice borde det alltid gå att få tag i. Så blev det en vild chansning med den där likören. Kärleken såg lite skeptisk ut men jag tror att det kan bli bra. Ett yatzy med läderburk är också beställt. Allt för att kunna uppfylla drömmen som det går att läsa om till höger ------->

TJOHO!

4 kommentarer:

  1. Alltså BRA VAL!
    Påminner mig om min bröllopsresa. Jag drack 1 liter passoa ensam den resan. Tyvärr var jag visst gravid visade det sig när vi kom hem, men Tovan verkar ju ganska normal ändå. Passoa är bästa sommardrinken!

    Vi köpte också den där läderburken den resan och spelade yatzy hela dagarna. Åh!

    Kram Ninne

    SvaraRadera
  2. Gött, jag ska genast meddela att mitt val var ypperligt. Längtar så jag dånar, har tyvärr även en gnutta ångest inför diverse flygkrashar... Men det går säkert bra, barnens öron är ju också ett dilemma. Men det får väl lite passoa och yatzy vara värt :D

    SvaraRadera
  3. Shit Lisa! Ni kommer få så fantastiskt!!! Jag är grymt avis =)
    Hälsa alla och njuuut!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Barnens öron... du menar vid start och landning? Tuggummin brukar väl funka? Sen finns det speciella öronproppar på apoteket som ska motverka att det slår lock i öronen.

    /Ninne

    SvaraRadera