måndag, juni 21, 2010

80 kg ren skönhet

Varsågoda, jag bjuder på den. Min vikt alltså. Jag hoppas att någon kan knyta näven i luften och yla "YES! Jag väger mindre än snyggingen Lisa!" Skämt åsido är det faktiskt så att trots min vikt eller kanske just på grund av den kan jag nuförtiden titta mig i spegeln relativt naken och gilla det jag ser. Jag funderar på om det beror på att jag mognat (föga troligt) eller om de sista kilona helt enkelt lagt sig så bra till att jag numera ser mer proportionelig ut (mer troligt). Jag ser inte längre ut som en pinne med stor degig mage och enorma meloner. De delarna har förvisso inte blivit mindre, men ser lite mindre ut eftersom några kilon lite smidigt bestämde sig för att äntligen lägga sig på röven, höfterna och låren. Jag är helt enkelt skitsnygg och tänker strunta i BMI och dylikt, åtminstone tills någon tråkig (antagligen en läkare, förhopnningsvis inte min man) meddelar att jag måste gå ner i vikt för att överleva. Jag satasar på intet sätt att gå upp mer, men orkar inte längre bry mig så mycket. Varför göra det när jag är snygg som jag är. (Jante kan flyga och fara!)

5 kommentarer:

  1. BRA SAGT! Du är skitsnygg!

    SvaraRadera
  2. Fantastiska Lisa! Klart du är skitsnygg! // Annahanna (som är typ en decimeter kortare än dig, väger strax över dig och är så proportionerlig att hon faktiskt är ett klot alternativt en stor säck liksom och dessutom bevisligen är fb-skadad och därmed talar om sig själv i tredje person).

    SvaraRadera
  3. Kära Annahanna! Det ju inte meningen att mitt inlägg skulle få någon annan att känna sig ful utan att få andra att börja gilla eller åtminstone förlika sig med sina skavanker. Det blir så mycket roligare då.

    SvaraRadera
  4. Nejnejnej, det fick mig inte alls att känna mig ful! Det gör inte så mycket alls att jag är lite som en säck, jag har nog inte tänkt fortsätta vara så jämt - men just nu är det helt okay. Jag är med ganska fin, och jag menade mer att säga att jag är med dig! //snyggsäcken

    SvaraRadera