tisdag, juni 22, 2010

6 år

Min Gosegris börjar bli stor. Idag ville jag dricka upp mitt kaffe innan vi gick och köpte glass på den iskalla stranden. Gosegrisen surnade till och jag föreslog att han skulle ta med sin lillebror och hundra spänn och gå till kiosken och handla själv. Det gjorde han! Gullebullen uppförde sig exemplariskt och höll sig tätt intill brorsan i väntan på glassen. Sen kom de tillbaka med varsinn sandwich (jag trodde nog att han skulle köpa den största dyraste glassen) och växeln. Tyvärr kände jag mig manad att smyga närmre kiosken för att se hur det gick. Det var fullkomligt onödigt. Han klarar sånt galant min stora Gosegris. Det här hade han aldrig gjort för bara några månader sedan. Jag är så stolt och han bara var cool, som om inget speciellt hade hänt. Underbara unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar