lördag, juni 26, 2010

Då och nu

Förra gången jag var på chartersemester var Gosegrisen inte ens nio månader och jag såg mer ut som en padda än en människa. En rödlila/vit-randig padda. Eftersom jag fortfarande ammade hade jag enorma bröst, som juver, och bristningarna på magen hade inte blivit klädsamt ljusrosa än. Det visade sig att där i Mexiko att Gosegrisen inte alls tyckte om strandliv. Det var obehagligt att äta sand, solen var läskigt varm, det var tråkigt att stanna i skuggan av parasollet men gjorde man inte det så blev man ju tvungen att äta sand istället. Havet var läskigt och stort. Hotellrummet däremot var svalt och skönt för en liten Gosegris. Den mesta tiden spenderades därför där. Visst hade vi en fin semester, men det blev liksom inte som jag tänkt mig.

Den här gången däremot hoppas jag att hotellrumshänget begränsas till kvällstid, men i övrigt har jag låga förhoppningar på rekreation, utan har försökt att vara realist. Det kommer bli fantastiskt ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar