tisdag, juni 08, 2010

En ledig dag

I dag har jag min första sommarlovsdag. Barnen är på dagis mellan 9 och 14 och min drömplan var nog en bok i solskenet på balkongen. Det är 15 grader och mulet ute med 70% chans för regn. Plan B får alltså bli att ta tag i vårt kombinerade sovrum/lekrum. Där är det minst sagt rotigt och kaotiskt. Avlastningsytorna är överbelamrade och något behöver göras. Jag hoppas att fyra timmar räcker för det måste vara färdigt innan barnen kommer hem och har egna åsikter eller terrorist-fasoner för sig.

Men innan vi komme hem ska jag terrorisera genom att låta vaccinera dem. Jag berättade för Gosegrisen i morse (för att han skulle förbereda sig lite) och han lät meddela att det inte är OK och att han minsann inte tänker åka till Tunisien. Efter ett förslag från min sida om ett kinderägg som belöning, och en deal efter hans tillägg och ett ägg och en klubba och att även Gullebullen behöver godis, är vi nu överens om att vaccin är bra grejer. Som tur är får jag hjälp med barnen. Det känns bra för mamman.

Nu lite kaffe, sedan dags att hugga in bland diverse glitter, pussel, salvtuber och annan skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar