fredag, juni 11, 2010

En riktigt konstnär

"Lisa! Kerstin säger att jag är en konstnär"
"Ja du är duktig på att skapa, du kan bli en riktigt konsnär när du blir stor om du vill"
"Men, Kerstin säger ju att jag är en riktig konstnär"
"Ja men visst, jag menade bara att när man blir stor kan man jobba som konstnär, sälja sina tavlor och få pengar för dem."
"Det vill jag göra redan nu, jag behöver pengar, jag ska sälja dem på gården. Affären ska vara stängd på lördag, söndag och när det regnar"

(första alstret är redan skapat och säljes till det förmånliga priset 6 kr)

Frågan är om han är en sann entreprenör eller en sann kapitalist. Han ville nämligen att jag skulle skriva "Snälla köp mina tavlor, det tar så lång tid att vänta på månadspengen, den kostar 6 kronor" på baksidan av tavlan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar