söndag, april 25, 2010

Reflektion

Nu har jag snart varit ensam hemma med Gullebullen i 24 timmar. Vi har verkligen haft det mysigt. Igår var Brorsan med sambo och barn här och åt middag och Gullebullen kunde leka lite med sin kusin, men idag har vi varit helt ensamma. Det ahr fått mig att tänka lite. Tänka på hur otroligt liten plats han faktiskt tar när båda barnen är hemma, hur stor naturlig plats Gosegrisen tar och hur Gullebullen bara hänger på nöjd och glad. Det gör det enkelt för oss föräldrar. Den enda gången han blir riktigt jobbig är vid läggdags när han ligger och pratar och vispar med armarna i minst en halvtimme efter att storebror har somnat. Tyvärr är ju det ingen positiv ensamtid vi har då, jag blir ofta sur och lite vansinnig på honom då. Stackarn. Men idag har vi som sagt umgåtts, pratat och gungat. Det har varit så mysigt, visst har jag gjort som jag alltid gör med den smidiga ungen, passat på att städa och diska, men när det var färdigt kunde vi äta lunch tillsammans i lugn och ro och bara ägna oss åt varandra. Nu ser han på film, han tröttnade på mitt sällskap, trots att jag erbjöd honom att vi skulle leka.

Måste komma ihåg att leka/vara lite mer ensam med honom i framtiden, vi har varit så fokuserade på att Gosegrisen ska få egentid med sina föräldrar, att vi glömt bort Gullebullens egentid lite. Får nog ta och ändra på det. Framför allt är det nog jag som är dålig på det. Längtar redan till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar