måndag, april 05, 2010

Nya tag!

Efter en hel veckas ledighet utan att ens ha öppnat en skolbok börjar jag faktiskt längta till skolan. Juridiken är hittils ganska rolig och jag kan hämta ut boken i civilrätt på biblioteket i morgon. Den är lite tråkig men grymt informativ och allmänbildande. Efter en veckas frosseri pekar vågen på toppnotering, men jag känner mig ovanligt motiverad att verkligen skärpa mig. Min nya strategi att ta en kopp gott te på kvällen för att stilla sötsuget funkar bra (iofs bara för andra kvällen i rad, men ändå...) Jag har väldigt mycket eftermiddags lektioner i den här kursen och jag tänkte att jag ska börja promenera mot skolan minst tre dagar i veckan. Jag måste ju inte gå hela vägen dit utan kan hoppa på en spårvagn vid korsvägen om jag inte skulle orka längre. Jaghar däremot inte vågat bestämma mig för om stavarna ska få följa med, det är ju faktiskt oerhört töntigt men oj så mycket snabbare kilona försvinner med stavar i nävarna.

I kväll har Kärleken och jag drömt oss bort på hemnet. Det fanns ett antal hus och lägenheter här i området som jag mycket väl kan tänka mig att köpa och bo i. Framtiden känns ljus just nu. Om ett och ett halvt år är kärleken färdigutbildad och då kan man börja spana på bilannonser i tidningen har jag hört, men han säger att vi inte behöver bil om vi ska bo i Göteborg. Jag säger att vi behöver en begagnad Volvo v 70.

I dag har vi bonat in oss lite i lägenheten och satt upp en massa fotografier i sovrummet och en tavla i köket. Det känns fint att bona in sig. Snart får de kanske in balkonglådor på Clas Ohlson också, då ska jag bona in balkongen på riktigt. Det ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar