onsdag, april 28, 2010

Beskt

Idag valde jag först att inte gå på en ganska viktig föreläsning för att istället vara hemma och läsa lite av studielitteraturen. Sedan valde jag att ligga i soffan och se på film istället. Sedan valde jag att gå och köpa lösgodis att ha till filmen. Sedan valde jag att poppa lite pop corn när jag blev sugen på salt i stället för sött. Sedan valde jag att stänga av filmen och sov istället i fina två och en halv timme. Jag hade intalat mig att jag faktiskt var värd en egen semesterdag med slapp i soffan och lite gott i munnen, men eftersmaken är faktiskt ganska besk. Jag känner mig seg och oproduktiv och inte alls förtjänt av den semester jag tog. Så på det hela taget har det varit en ganska dålig dag. Vad har jag då lärt mig av detta? Inte något antagligen, för det dröjer säkert inte allt för länge innan jag unnar mig oförtjänt semester igen...

Surt sa räven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar