söndag, april 11, 2010

11 April 2010

I dag är det åtta år sedan Kärleken och jag bestämde oss för att vi nog skulle vara lite mer än bara vänner. Åtta år känns länge, men med tanke på att Gosegrisen faktiskt fyller sex år i sommar är ju åtta år snarare lite. Vi hade bara varit ihop i ett och ett halvt år innan jag var gravid. Det har varit fina år.

Idag har vi firat med att njuta av Gosegrisens eskalerande 6-års beteende. Varit ute lite i det fina vädret. Tvättat 5 maskiner med tvätt. Städat lägenheten. Preimär-druckit kaffe på balkongen. Ätit pannkakor. Veckohandlat. Ätit underbara tjocka revben i lergryta. Ätit smaskig fruktsallad med vaniljglass och druckit kranvatten ur vinglas.

Nu är det färdigdiskat och Kärleken lägger snart barnen. Jag ska ägna mig åt lite lagövningar i hyresrätt och sedan ska vi spana in vårens och sommarens budget. Det ser inte allt för ljust ut för tillfället. Juli är ju ingen drömmånad för studenter direkt. Men vi har båda fått jobb i sommar. Helt fantastiskt.

Jag kan även stoltsera med en kraftig träningsvärk i höger skinka. Jag började nämligen dagen med en rask promenad med stavar i femti minuter och sista backen satte sina spår där bak, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar