onsdag, april 07, 2010

Att knäcka koden!

När jag kom hem från skolan idag ligger det en teckning av ett jävligt snyggt lejon där. Jag blev så stolt så jag nästan sprack. Gosegrisen har verkligen blivit duktig på att rita. Jag lyfter upp teckningen och hittar ännu en under den som föreställer figurer ur Star Wars. Bredvid Yoda har han skrivit J U D A (!) helt på eget bevåg. Jag blir alldeles till mig och frågar varpå han säger "jag bara lyssnade på mig själv, sen skrev jag". Kärleken och jag ler stolt mot varandra och Gosegrisen skriker "sluta". Han är inte övermåttan förtjust i att få överdrivet mycket beröm. Stackarn, men vi kunde inte hejda oss. Och värre blev det när vi alldeles nyss spanar vidare på hans nästa teckning upptäcker jag att det står P A U A M A J U S under Power Miner-teckningen. Jag kan säga att han skrek "SLUTA" ännu högre den här gången, men vi kunde inte låta bli att berömma och se lyckliga ut över vår alldeles fantastiska Gosegris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar