torsdag, april 21, 2011

Sanningen om påskharen är avslöjad

Gosegrisen tyckte att det var konstigt att en liten kanin eller hare kan Köpa godis, prata och skriva brev med ledtrådar. Jag sa att det kanske var människor som gjorde det. Han kontrade med att det kanske var en människa som klädde ut sig till hare. Kanske var det tomten!

Ja! Eller så är det din mamma och pappa föreslog jag.

Nej, det lät tydligen inte rimligt. Men ett frö av tvivel var sått och en stund senare frågade han om det var jag och Kärleken som gjorde det. Och jag sa ja.

Har jag aldrig fått något av påskharen då, undrade min Gosegris och då släppte jag bomben om att han antagligen inte finns alls. Att vi lurat honom. Han tog det bra. Till jul kanske han är redo om jag försöker avliva myten om tomten...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar