onsdag, april 27, 2011

Göteborgsvarvsambitioner.

Jag har som första mål att springa varvet under två timmar.
Jag har som andrahandsmål att springa varvet under två timmar och sex minuter.
Jag har som tredjehandsmål att springa varvet. Att ta mig runt.

Idag sprang jag 16.7 km på 1:36:38, vilket innebär ett kilometertempo på 5.47 min. För att klara varvet under två timmar måste jag ner på 5.43 minuter per kilomter. Det känns tufft att klara det just nu, även om jag sprang 9 km, på 5.20 tempo i måndags. Det var rekord för min del.

Det vore ju så himla roligt att klara det, men å andra sidan har jag hellre det ganska behagligt i två timmar och sex minuter än ett rent helvete i "bara" två timmar. Vi får väl se hur det går. Det är ju en hel månad kvar nästan.

2 kommentarer:

  1. Kör du intervallträning? Det kan nog vara ett sätt att få saker att lossna. Säger jag, som inte ritigt kommit dit i min träning ännu. Tycker du är enromt duktig!

    SvaraRadera
  2. Jooo. Bröderna håller ju på med sånt. Jag har mest fokuserat på att orka springa längre och längre, men jag kanske ska försöka mig på ett intervallpass innan varvet. Stora Bror peppar dock och säger att jag borde, om jag är frisk, klara att sänka mig under själva varvet för att det är sådan pepp med publik och bra löpare at ta rygg på. Jag hoppas på det bästa!

    SvaraRadera