onsdag, april 20, 2011

Det här med snuset... (ångest och lite glädje)

Jag sprang i måndags. Det gick dåligt. Kanske kan det bero på att jag cyklat till och från skolan för första gången på ett år. Men kanske (och det är här ångesten kommer in) så beror det på att jag numera snusar för glatta livet. En ganska trist förklaring. Är det anledningen till min svacka måste jag ju hitta motivation att sluta så snart som möjligt. Den motivationen ligger inte runt hörnet kan jag säga...

Men, jag vägde mig i morse. 71.3 kg vilket är 10 kg ner sen starten i början av februari ( jag var vrålhungrig och misstänker att jag i inte kommer väga lika lite på fredag, när min egentliga veckovägning). Skitbra tänker jag och ger snuset all cred för den sista veckans viktnedgång. Jag har nämligen inte varit särskilt gottesugen alls sedan jag kunnat ta en eller flera snusar på föreläsningar, efter maten eller framför TV:n på kvällen. Underbart! Eller åtminstone lite underbart för det är ju det där att då är det ju inte jag dom varit disciplinerad utan jag har dopat mig, rent av fuskat... Fan också att en liten påse med underbar tobak ska vara så svår att förhålla sig till. Men jag ska sluta igen, snart. Jag typ lovar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar