onsdag, augusti 25, 2010

Vågen

Under sommaren har vågen skrattat mig rätt i ansiktet när jag med ojämna och mycket glesa mellanrum vågat ställa mig på den. Uppåt 82 har den allt visat, även om det då varit kvällsvägningar. I går morse vägde jag mig och till stora glödje visade den endast 77 ynka kilo. Det känns lätt att fortsätta tänka på mängden mat man klämmer i sig, ta bort smöret på smörgåsen och föra ett krig mot sockret sex dagar i veckan när man får en sådan belöning. Enda nackdelen är att jag är rädd för att väga mig igen, tänk om jag gått upp igen och vågen bara hade en tillfällig svacka. Jag har därför bestämt mig för att vänta fyra veckor till nästa gång och hoppas på det bästa och att min sockerabstinens har lagt sig lite till dess. Tjoflöjt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar