torsdag, augusti 19, 2010

Lisas läckra grönsakspesto

Jag rörde ihop en så fantastisk god middag förut, så jag tänkte jag skulle dela med mig av receptet. Det finns ju åtminstone ett par zuccini-ägare bland bloggens läsare. Here it comes:

För 2 vuxna och 2 barn

1 liten zuccini (skivad i 2 centimeters skivor och sedan kvartade)
2 gula paprikor grovt strimlade
1 liten hackad gul lök

fräses lagom mjuka, gärna med lite krisp i behåll, i stekpanna. Häll över ca 2 dl grädde eller creme fraich. Salta och peppra och häll sedan på några rejäla klickar med pesto och några tärnade tomater, värm sedan upp så att tomaterna blir varma.

Det var gött med pasta till.

Jag skriver smaklig måltid i min förhoppning om att någon där ute har lust att pröva receptet. (Till och med barnen åt, men inte zuccinin såklart, den var ju buslätt att pilla bort..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar