måndag, augusti 16, 2010

Det ska inte vara lätt

Jooo, igår så sorterade vi bland våra papper för att leta efter räkningar. Då visade det sig att två stycken var borta, varav en var från vår "lilla" taxfree beställning på utresan från sommarens charter. Jag misstänker att de hamnat i papperskorgen eller i pappersinsamlingen...
Eftersom vi då vill ha en ny faktura bestämde jag mig för att ringa till företaget som skickat räkningen från hemresans beställning. Efter mycket letande i sin dator berättar mannen i andra änden att den kommer komma fram till oss idag eller i morgon och att den är på 336 kr. Men det är ju den jag håller i handen svara jag. Utresans räkning borde vara på ca 600 spänn. Nej någon sådan har vi inte registrerad hos oss, kanske något annat kreditföretag har den? frågar han.

Jag ringer då Inflight service och deras kundtjänst. Tjejen där är mycket trevlig och berättar att det är ett annat företag som har den och jag får numret dit. Jag ringer dem och den mycket ovilliga killen i andra änden låter meddela att han inte kan söka fakturor på något annat än på fakturanumret. Inte ens på personnummmer. Moment 22 med andra ord. Min faktura är ju borta och dum som jag är glömde jag att memorera fakturanumret innan jag tappade bort den.

Jag ringer då tillbaka till Inflight service och får prata med samma trevliga tjej igen. Hon blir lite förbannad när hon hör vad han har sagt och lovar att kontakta dem och be dem skicka en kopia på min faktura. Och skulle det krångla på något vis så lovade hon att höra av sig till mig. Så här får det ju inte gå till.

Många samtal ska man ringa när man vill göra rätt för sig. Däremot fantastiskt tevligt när man stöter på tjänstvilliga personer i andra änden av luren. Tjo flöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar