fredag, augusti 06, 2010

Grumme Grön Såpa


För en tid sedan tog Kärleken beslutet att såpa var det enda rengöringsmedel som skulle användas i den här familjen. Orsaken till beslutet hade med miljövänlighet att göra. Jag var med på noterna och efter dagens storstäd av toaletten/duschen är jag fullkomligt såld:

Kombinationen mirakeltrasa och såpa gav mig mitt livs smidigaste kakeltvätt. Och det bästa resultatet också.
Kombinationen diskborste och såpa ger rena och fina handfat, även runt i kring kranen och avloppsgrejsimojserna.
Såpa och toalettborste ger ren och fin toa.
Såpa och frottélapp ger rena och fina golv.
Och så vatten och torr mirakeltrasa till speglarna.

Och den största bonusen av dem alla, man får inte andnöd av städa toaletten pga alla starkt doftande sprayer som jag brukade använda när kaklet skulle skuras förr i tiden.

Nu är den gamla slut och nästa gång blir det såpa med citrondoft för omväxlings skull. Det är kul att vara miljövänlig när produkterna faktiskt funkar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar