söndag, augusti 29, 2010

Snor & Slem & Liseberg

3/4 av familjen är förkylda. Jag har klåda i halsen och en aldrig sinande snorkälla i näsan. Gulleplutt har hostar och snorar och Gosegrisen snorar och hade till råga på allt 38.6 i feber i natt. Men nu är han feberfri och om han fortfarande är det vid elvatiden bär det av till Liseberg precis som det varit planerat i flera veckor. Skam den som ger sig (eller så är vi ovanligt dumma och envetna?). Det är i alla fall så att den febriga bestämt hävdar att han är frisk och orkar gå på nöjespark och mamman kan kanppast kalla sig frisk men har svårt att välja bort just den här dagen när det visar sig att solen skiner trots att prognosen under hela veckan bara har meddelat att det ska bli regn idag. Sedan vore det ju otroligt skönt att få det gjort idag och och att låta nästa helg vara helt oplanerad. Inga måsten än så länge utan gott om tid för att rensa ur skåpen och fortsätta vår långsiktiga storstädning. Klockan elva tas det slutgiltiga beslutet och om vi kommer iväg får jag bara komma ihåg inte skrika i någon berg- och dalbana för då kommer jag antagligen inte kunna prata på en hel vecka. Jag låter redan som en kråka och en ask läkerol står på inköpslistan.

För övrigt är det söndag idag och jag har inte bestämt vilken sorts efterrätt det blir idag. Kanske blir det cheesecake-brownies eller så blir det bajskorvar som Gosegrisen föreslog under veckan. Alltså chokladbollar som formats till, ja just det, avlånga chokladbollar utan kokos eller socker på. Hoppas han har glömt, för det känns inte riktigt så värdigt som jag hade tänkt mig att söndagsefterrätten skulle vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar