torsdag, mars 04, 2010

Underbara helg (hoppas jag)

I kväll kommer min mamma. Hon ska vänja sig vid barnen (eller barnen vid henne). I morgon kommer min pappa, han får hoppa in på I morgon drar jag och Kärleken på hotellweekend - hela vägen till andra sidan älven. Därför måste mycket vara gjort innan jag drar till skolan i morgon:

- lägenheten behöver städas
- sängen behöver rena lakan
- toan behöver skuras
- all corona behöver kylas (den + ostbågar ska smuggls in på hotellet i morgon)
- skafferierna behöver fyllas här hemma
- packlista behöver skrivas
- kläder behöver strykas
- dvd-instruktioner behöver skrivas ner
- uppsats behöver mailas till lärare
- simskole-instruktioner behöver skrivas ner
- fredagsmys-regler behöver förklaras (det är viktigt sånt)
- tvätten behöver tvättas (vi är äntligen i fas igen, det blir så trist när man släpper på det då)
- disken behöver diskas
- god middag till mamma behöver lagas
- Långa Bror behöver kontaktas
- Humöret börbehållas på topp (det borde verkligen inte bli några problem)
- Alla måste hålla sig väldigt väldigt friska åtminstone till på söndagkväll

TJOHOPP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar