fredag, mars 12, 2010

Hört på affären

Idag hade jag nöjet att förfölja en mamma i 35-års åldern runt i vår lokala mataffär. Det verkade som om hennes viljestarka barn var tvillingar. De gick runt i affären och föreslog varor och mamman försvarade sin livsstil (som jag fördomsfullt förmodar) med näbbar och klor. Första konflikten handlar om köpebröd.

"Nej nej nej, vi ska absolut inte köpa bröd. Att baka är ju det roligaste som finns och man kan välja att göra dem precis som man vill. Visst är det väl roligt att baka!"

Nästa konflikt handlar om en sådan där korv med lingonsylt i. "Nej jag vet vad vi gör, vi gör eget äppelmos istället för att köpa sylt till pannkakorna, det är mycket godare"

Det sista jag hörde hörde var hennes hummanden om vart man kunde hitta "sojamjölken" någonstans.

Jag vill inte dömma ut henne helt och hållet, jag gillar också att baka bröd när jag hinner och visst är det skoj att göra egen sylt eller mos, men för guds skull kvinna: Orka slappna av någon gång!

Eller så är jag bara avundsjuk på hennes "perfekta" energi...

1 kommentar:

  1. Ha ha, själv slåss man för att det inte ska bli både glass, läsk och chips....

    L

    SvaraRadera