tisdag, mars 23, 2010

Gud ske pris! Här kommer skatteåterbäringen!

Till min stora glädje såg jag att mna kunde spana in sin deklaration redan idag. Jag loggade förhoppningsfullt in på skatteverket.se och fick upp felmeddelande 701. Jag har inte fått någon förifylld dekllaration. Mycket mystiskt tänkte jag i en millisekund tills jag kom ihåg min totala inkomst på 9050 kr förra året. Före skatt. Jag kan nog räkna med att få till baka en tusing eller två ändå. Och som tur var fick kärleken också tillbaka en skön slant (som han dessutom får lagom till midsommar, till skillnad från mig som tydligen ska deklarera på stenåldersvis eftersom jag inte tjänat några enorma mängder pengar...) så om vi inte lyckas spara en slant till Tunisiensemestern i sommar kommer i alla fall ett välkommet bidrag lagom till dess. (Väldens längsta mening?) Det känns skönt, vi har liksom budgeterat så.

1 kommentar:

  1. tack för tipset, det var trevlig läsning! (dvs när jag väl fått den välsignade e-legskiten att funka. sen blev jag lite förbryllad eftersom jag skattade för vinst vid försäljning av privatbostad förra året, har liksom ingen lust att göra det IGEN, men det är en annan historia).

    SvaraRadera