torsdag, mars 04, 2010

Så stolt så jag kan spricka!

Min son har en känsla för lokig, det verkar så i alla fall. Han stod och förklarade för sin mormor alldeles nyss att han önskar sig "Titanium command rig" eller snarare att han ska spara sina månadspengar till den. Den kostar 999kr. Han berättar då att han får 50 kr i månadspeng och att man behöver många 50-lappar för att ha råd till den. Efter att ha funderat lite i sin ensamhet på sitt rum kommer han ut och berättar att han behöver spara 20 stycken 50-lappar, och att han kommer få en krona tillbaka.

Min son har en känsla för mängd och logik. Min son är inte ens 6 år. Jag har ett sug efter att få skryta lite.

3 kommentarer:

  1. Det är faktiskt verkligen imponerande.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det, ibland så inbillar man sig ju att de är genier, men nu börjar jag undra om jag kanske har rätt, rent objektivt alltså ;)

    SvaraRadera
  3. Det är inte klokt, han måste vara ett SNILLE. Gör som jag - SKRYT!!!

    SvaraRadera