lördag, mars 27, 2010

Helgen v 12

Det här ska bli en intensiv härlig men ändå ledig helg. Det blir förhoppningsvis gäster två kvällar i rad och det blir förhoppningsvis svingod mat två kvällar i rad. Ikväll Indisk kycklinggryta och i morgon långkokt ingefärskarré som jag har höga förväntningar på. Jag hoppas hinna städa hela lägenheten så att påskpyntet ser ut som pynt och inte som en del av kaoset. Jag vill hinna städa balkongen och därmed också slänga julgranen (!) och slänga all gammal äcklig mossig golvtrall som säkert var fin innan någon glömde att vårda den. Snart borde det ju vara dags för den första koppen kaffe i vårsolen på balkongen. Just nu är det varmt men regnigt på balkongen. Vi har inte tvättat på över en vecka och det vore trevligt med lite rena kläder, undrar om det finns någon ledig tvätttid idag? Igår köpte jag Rom för att kunna göra mojitos som fredagsmys, tyvärr fanns de tingen mynta på den lokala affären så om Stora Bror kan komma i morgon bjuds det på goooda fördrinkar!

Nu dags att slänga i sig kaffet och sedan börja ta sig an disken, toan, golvet eller vad jag nu ska välja först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar