måndag, mars 22, 2010

Tentaångest, på riktigt

Jorå sa´tt i dag klockan 14.30 kommer äntligen domedagen. Då börjar tentan och ingenting kan vara värre än att bara gå och vänta på den utan att riktigt kunna slappna av tillräckligt för att repetera eller lära sig något mer. Jag ska verkligen försöka. Såklart. Men just nu känns det verkligen som om det kommer att gå åt helvete. På riktigt. Jag har sagt det förr men inte riktigt menat det, jag har ändå haft lite hopp om att det ska gå, men inte den här gången. Det är klart att det är lätt att vara riktigt pesimistisk så här innan jag gjort den och inte egentligen kan ha en riktigt känsla för hur det gått men känslan är ändå: SKIT OCKSÅ!

Har jag riktig riktig tur och frågorna kommer på de få saker som jag kan, så kan det ju såklart gå men med handen på hjärtat måste jag nog erkänna att jag har läst på tok för lite av litteraturen för att få den där sköna helhetskänslan som gör att man förstår så mycket mer.

Nu ska jag plugga en massa begrepp och teorier och hoppas att jag inte hinner gå under av diverse magkatarr-känningar innan klockan hunnit bli tentadags.

TJO FLÖJT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar