lördag, oktober 24, 2009

Utflykt

Idag har vi trotsat det dåliga vädret och begav oss med syskon och kusin till Skatås för att grilla korv. Det går inte att hitta engångsgrillar i oktober tydligen, så den varma goda korven blev utbytt mot färdiggrillad kyckling, några dagar gammal, men den var billigare och kallare. Det regnade på oss hela utflykten och det var bara jag och barnen som var ordentligt klädda, de andra gick och frös lite. Kaffet, wafers och Pågen saffranssnäckor var en höjdare. Långa bror pratade om julmust, jag blev sugen. Nu är vi hemma och jag hoppas få sova en stund. Vi var vakna sent, drak vin och pratade igår kväll. Gullebullen ville upp rekordtidigt i morse 5.45. Jag tyckte/tycker ynd om mig jälv när jag är trött. Annars är jag otroligt nöjd med en utflykt trots skitvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar