tisdag, oktober 06, 2009

Gôtt flyt idag

I morse kände jag mig inte ett dugg motiverad men for till skolan eftersom vi hade grupparbetsträff. Vi var snabba och effektiva för första gången, bra jobbat! Sen satte jag mig på biblioteket och läste Etik-boken, det gick grymt bra och jag hittade en fin balans mellan anteckningar och skumläsning. Bara ca 70 sidor kvar i den och diskussionsfrågan till litteraturseminariet på torsdag är redan färdig, i huvudet i alla fall.

Sedan hem, laga god middag, äta, bråka med Gosegrisen så att han fullkomligt bryter ihop och gråter tårar som får min mage att göra ont, äta bullar till efterrätt när alla är lyckliga och glada igen, ta disken direkt efter maten.

Nu ska jag skriva ner den där diskussionsfrågan och göra en grupprocessreflektion.

Idag känns allt mycket lättare än igår, då var huvudet sprängfullt av frågor, funderingar och flyttbekymmer. Fick en oväntad gråtattack i telefonen med mamma, det var lite skönt. Efter det kunde det ju nästan bara kännas bättre och idag har det som sagt flutit på fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar