söndag, oktober 25, 2009

På ett bibliotek...

sitter jag och försöker samla mina tankar och kunskaper på papper för att skriva min första hemtenta på den här utbildningen. Jag har skrivit förr, men det känns ovanligt tungt den här gången. Jag har lite för många luckor i litterturen och det stör mig för jag har verkligen varit flitig och pluggat och pluggat. Det visade sig att 4 av tentans 6 frågor grundar sig på de enda två böcker och artiklar som jag valt bort att läsa. Nu försöker jag svara på de två första frågorna som jag ändå har läst böckerna till, det är inte ett dugg lätt för det. Och med internet tillgängligt även på bibblan blir det ju lätt så att man råkar facebooka eller blogga istället. Nu får det bli skärpning och dagens mål får bli att svara på fråga 1a i alla fall.

Var så god och önsla mig lycka till!

1 kommentar:

  1. Lycka till! men jag hoppas du pluggar i stället för att läsa det här. Mamsen

    SvaraRadera