måndag, oktober 12, 2009

Föräldrakänslor

Ikväll var det min tur att lägga Gullebullen, det har gått väldigt bra på sistone. Det tar fortfarande ganska lång tid, men han sprallar inte runt så mycket utan korvar in sig som en minisked i mammaskeden och så ligger vi där och myser tills han somnar. Det är underbart. Han är så mjuk och rund och go och varm och fantastisk. Då ligger jag där och tänker på hur fantastiska små barn är, man kan gosa och krama på dem utan att de protesterar, vid läggning får man göra det även på Gosegrisen.

Tänk när de blir tonåringar, jag kommer oroa ihjäl mig. Mopeder och skit, eller elaka kompisar som tvingar dem till dumheter. För mina barn kommer självklart aldrig hitta på några dumheter ;) Jag tror inte jag har nerver till att vara tonårsmorsa.

1 kommentar:

  1. Nej fy, tonårsmorsa, då tar jag tåget till Orienten. Problemet är att vårt har så gott som börjat med snart 12-åring i hushållet.

    Jag inbillar mig att tjejer är värre. Att höra hur de gaggar om vem som är tjockast gör mig vansinnig så då ryter jag i om den och den som dog av anorexia sedan sist.

    Och smink och revolt och uppkäftigt och svordomar och aldrig ha varma kläder bara snygga etc etc.

    Nej jag får ett sammanbrott.
    /Kristina

    SvaraRadera