måndag, oktober 26, 2009

Grått hår

Jag har en ganska ny frilla. Den har en bena. Den benan ligger precis i ett problemområde, det område där i princip alla mina vita hårstrån har samlats. Förr kunde jag dölja problemet, men nu är det blottat för hela världen. Men jag vet att det är när problemen kommer upp till ytan som det börjar hända saker. Nu har det hänt som så att jag gillar mina vita hårstrån och jag tänker verkligen inte börja färga håret som dumma frisören föreslog. Har man vita hår måste ju det betyda att man är ganska klok. Eller lite sliten...

2 kommentarer:

  1. Känner igen problemet alltför väl. Mina gråa hår tyder på dåliga gener.

    SvaraRadera
  2. Eller fina gener, jag tycker båda våra mammor har fint hår, synd bara att det är så svårt att tänka sig att ha så fint hår själv!

    SvaraRadera