torsdag, oktober 29, 2009

Jag skäms lite!

Idag har de Halloween-party på Gosegrisens förskola. Man får klä ut sig till vad man vill och Gosegrisen har inte gillat det här med att klä ut sig, så de enda kläderna vi har hemma är en lurvig hunddräkt som hans mormor sytt, en sjörövar-ögon-lapp och en spiderman-mask. Gosegrisen har valt att ha hunddräkten utan öronen med spidermanmasken istället. Han ska vara spiderman-hund! Jag tycker det är lite jobbigt och vet inte riktiget varför. Är det för att jag själv struntade i vad jag hade på mig som barn? Eller gjorde jag verkligen det, jag minns en massa nervositet över att kompisar skulle skratta åt mina kläder, är det där jag är rädd för, att de ska skratta åt honom?

Jag vet faktiskt inte, jag vet bara att jag skäms över att jag faktiskt skäms. Min son verkar inte bry sig ett dugg om hur han borde vara klädd, då borde ju inte jag heller bry mig. Ändå ägnade jag morgonen åt att försöka övertala honom om att han skulle klä ut sig till en cool och farlig pirat istället. Varför skäms jag? Jag skäms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar