tisdag, mars 15, 2011

Sängkammare var ordet

Först och främst vill jag säga. Välkommen till min stökiga verklighet. Jag bjuder på bilder från den och hoppas att jag gör en och annan medsyster eller medbror en tjänst genom att visa bilder från ett icke-perfekt hem.

Det hela började med en grav form av bristande kommunikation mellan mig och Kärleken vilket resulterade i att barnens våningssäng monterades ner, vilket ingen av oss tyckte var vidare bra visade det sig senare. Men då var det för sent för Gosegrisen var överlycklig över att slippa sova högst upp i den hemska, obehagliga och ensliga överslafen varifrån han legat och gnällt varje kväll i snart ett halvt års tid.


Så vårt sovrum/lekrum har förvandlats till en renodlat sängkammare och något måste verkligen göras åt saken. Frågan är bara vad?





Som ni ser finns i princip inget golvutrymme kvar alls och det som finns är belamrat med diverse ren och smutsig tvätt + leksaker och annat skräp. Jag måste helt enkelt ta tag i det här NU om jag ska överleva mer än en vecka med den nya FANTASTISKA möbleringen. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, skriva eller göra. Rent spontant finns bara ett uttryck på min tungspets nu. HJÄÄÄÄÄÄLP!

1 kommentar:

  1. Vänta nåt år sen kan GB ligga i överslafen:-)
    Jag tycker det verkar fantastiskt att bo i en liten smidig lägenhet. Vi städade i timtals igår. Vi har iofs mycket förvaring men annars stökar barn ner mkt på stor yta oxå så man får plöja sig fram.

    Vi bor oxå ickeperfekt, i slitet nergånget och totalt ohippt nu när allt ska vara inrett med finess. Men jag bara orkar inte/vill inte renovera så mycket plus alla pengar det kostar. Kommer ta oss 10 år har vi sagt men det landar nog på 15-18 hehe.

    SvaraRadera