måndag, mars 21, 2011

Om The other Boleyn girl och andra funderingar

Vi började se ett 1500-tals kostymdrama igår Kärleken och jag. Den var intressant. Men oerhört svår att få grepp om. Det var inte lätt att vara kvinna på 1500-talet törs jag lova. Det var väldigt mycket ligga. Och om kungen ville ligga med en var det bara att acceptera. Födde man inga söner var man inte mycket värd. Serien är intressant men filmtekniken förvirrar mig lite. Det är så himla många konstnärliga irriterande vinklar ibland och ibland sitter de två Boleyn-systrarna och pratar direkt till kameran som om de var med i Big Brother och satt i biktbåset. Men det är väl bikten de sitter i såklart. Nu fattar jag. Hur som helst ska det bli intressant att se vart det tar vägen ikväll. Det ska även bli intressant att se vem som vinner bråket på min axel, den goda eller den onda. Det tjattras något förfärligt där uppe om och i så fall vad som ska snaskas på samtidigt som vi ser den spännande fortsättningen. Jag lägger barnen så länge så får väl tiden utvisa vem som vinner. Den oflitige ängeln har redan vunnit slaget om att jag får läsa skönlitterärt istället för studielitterärt medan jag väntar på att barnen. Det är så skönt att överlåta svåra beslut till små änglar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar