söndag, mars 13, 2011

Lite hederlig söndagsångest eller kanske bara lite vanligt gnäll

I morgon klockan 8.00 har vi ett seminarium i skolan som jag inte känner mig ett dugg förberedd inför. Jag måste hinna ögna igenom lite kurslitteratur innan dagen är över. Kärleken är iväg och tentapluggar (inför sista tentan den här terminen, sen är han en tillfälligt jobbande Kärlek, Hurra!). Jag kan inte låta barnen leka med någon kompis idag eftersom Gosegrisen kräktes en gång i natt. Vi misstänker att det är en klassisk han-har-ätit-för-mycket-godsaker-kräkning, men tycker att det är schysst att inte riskera att smitta ner andra. Solen skiner inte ute och mycket känns tungt. Men jag tror jag ska vända på det och försöka ta med ungarna ut eller hitta på något annat lite roligt. Just nu använder jag mig av en hushållsnära tjänst. Gosegrisen plockar upp allt på golvet i vårt överstökiga sovrum till det överkomliga priset - en guldpeng.

Okej söndag, då kör vi. Tut tut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar