onsdag, mars 02, 2011

Lite karaktär har jag visst!

Till gårdagens filmkväll hade jag kalkylerat med två stycken 35-grams ostbågspåsar. Det var vad jag skulle få unna mig och dessutom rymdes det inom min dagliga points ranson. Min kära vän däremot, hon ville ha en stor påse ostbågar och en stor påse grillchips. Inte för att äta allt på en kväll, men det gjorde ju utmaningen desto svårare för mig, bara vetskapen att det fanns öppnade stora påsar inom räckhåll gjorde att det kliade lite i fingrarna och okej då, jag erkänner att jag gick och norpade en näve extra ostbågar... Hur som helst så blev även min vän sugen på ett glas rött och lite choklad. Det var här det visade sig att jag hade lite karaktär. Jag tackade nej och gick till hennes kyl och rotade fram en jävla MOROT istället. Hur kul var det? Inte alls, men det gav ändå eftersmaken att jag kan om jag bara vill. Och idag känner jag mig väldigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar