tisdag, mars 15, 2011

En inre dialog

- Varför är jag hela tiden så godissugen? Jag måste verkligen skärpa mig nu alltså.
- Godissugen! Åhh, jag tror att jag ska skippa föreläsningen idag och sitta hemma och plugga och äta en massa godis, det är jag värd, jag kan ta en riktigt lång promenad sen, för att kompensera lite...
- Men Herregud! Jag måste väl kunna vara sugen på något utan att det för den skull innebär att jag måste ha det nu.
- Åhh, lite röda och svarta döskallar och center och lakritsbåtar och lysmelk. Mmmm.
- Man kan ju tillåta sig att längta efter något riktigt gott också och sen vänta några dagar med att unna sig det. Förslagsvis vänta tills på lördag! Jag har ju köpt en massa tuggummin som jag ska äta när jag känner mig godissugen, jag kan väl äta det istället!?
- Tuggummin är skittråkiga, de smakar inte godis alls.

(Så här håller min inre dialog på hela tiden. För tillfället är det status quo och jag har ingen aning om vem av mig som kommer vinna... Det känns som om det skulle kunna vara den präktiga sidan idag, det vore bra...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar