tisdag, december 21, 2010

Var är ledighetskänslan?

Vi tog jullov vid halvfyra tiden idag jag och min B-uppsatspartner. Ett kullov som kommer vara fem dagar, alltid något...

Väl hemma och nu när Kärleken ska lägga barnen föväntade jag mig någon slags lättnad över att vara ledig. Jag känner mig inte ett dugg ledig, jag känner mig som om jag ska börja gråta. Jag vill inte alls ta disken och tänka på packning och planering inför morgondagens resa. Jag vill helst lägga mig i soffan ett tag och gråta kanske, eller åtminstone se ledsen och ömklig ut. Jag ahr varit så stressad de sista veckorna så jag inser att nåogon timmes ledighet verkligen inte är nog för att jag ska slappna av. Jag har redan sakat bort en efterlängtad löprunda ikväll för att hinna allt. Det var kanske inte vad jag borde gjort. Hoppas att jag hinner ta en tur i morgon efter att vi hämtat hyrbilen men innan vi börjat packa och ska åka iväg.

Jag vill känna mig avslappnad och pigg, med energi att göra roliga saker som man gör när man är leeeeedig. Inte vara skittrött på gränsen till nervsammanbrott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar