söndag, december 19, 2010

Det tar sig

Julen och planerna för resten av året börjar ta form. Vi har en krok ute om eventuellt nyårfirande i Värmland som vore väldigt nice om det kunde bli av. Jag var hel-ledig och ägnade hela min gårdag åt familj och en fin svägerska. Vi gjorde Ninnes makalöst goda kola, åt laxsoppa med saffran och chili, pyntade pepparkakshuset och hade det allmänt lugnt och trevligt. Jag skrev ner två saker på packlistan inför julresan:

Rödkål
Julstrumpor

Jag räknar med att listan kommer att växa, men bara att ha börjat känns skönt. Det är bra mycket längre än vad jag hade kommit för bara några dagar sedan.

Till råga på allt bra med gårdagen tog Gosegrisen simborgarmärket på sin julavslutning på simskolan. Vi var så stolta både han och jag. Och han var chockad när han kom upp ur vattnet och jag berättade att han simmat tvåhundra meter och att då hade man klarat SIMBORGARMÄRKET. Morfarn blev stolt och belönade honom med en krona metern, så nu är hans lilla huvud full med olika planer om vad han ska spendera pengarna på.

Idag har jag sprungit milen i snön, det var tungt och gick långsamt på de delar som inte hunnit bli plogade efter nattens snöfall, men ju längre tid det tar desto längre tränar jag ju.

Nu sitter jag med delar av B-uppsatsen och Kärleken skulle nog bli jätteglad om jag kom hem innan halvtre när herrarnas stafett i längskidor börjar. Den vill jag också se, så det är väl bara att sätta igång med skrivandet då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar