söndag, december 12, 2010

Uppfyllda mål!

När jag började jogga i september bestämde jag mig för att årets mål var att jag skulle klara av att springa 8 km. Det gjorde jag redan i oktober så nästa mål fick bli att springa minst 12 km i veckan sammanlagt, det klarade jag också ganksa (väldigt) snabbt så jag fick höja målet att innan året var slut skulle jag stabilt springa 20 km per vecka. Förra veckan sprang jag 24.5 km och denna sprang jag 28.5 km sammanlagt. Jag känner mig mycket stolt men funerar på om jag sätter upp för enkla mål...
Men jag tror inte det ändå, det är ju så skönt med mål som går att uppnå, så jag tar hellre bara små delmål än ett jättestort mål, som typ Göteborgsvarvet. Det tänker jag inte springa förrän jag blir stor.

3 kommentarer:

  1. För enkla mål?
    Dina mål är väldigt högt satta med mina mått mätt, tyvärr...

    //Ke.Li

    SvaraRadera
  2. Jag tycker 20 km är fantastiskt. Själv har jag senaste åren haft målet 21 km (alltså ett göteborgsvarv) i veckan. Och då har jag fuskat ganska rejält den här årstiden. Fast idag har jag åkt skidor 7,2 km. Med min arm! Annika

    SvaraRadera
  3. Ke.Li, själva grejen var faktiskt att mina första mål var väldigt låga, 7 km i veckan fördelat på tre rundor. Jag tror att det är mina babysteps som har gjort att jag klarat det. Målen har liksom inte varit så mastiga att lusten till träning har kvävts.

    Duktig du är mamma! Känns ju skönt att jag håller mig på 60+ nivå...

    SvaraRadera